איך שולחן עמידה חשמלי תורם בשמירה על בריאות הגב?

ישיבה ממושכת לאורך יום העבודה יכולה לגבות מחיר בריאותי יקר, נפשי ופיזי. למרבה הצער, זה מה שחווים לא מעט עובדי משרדים מדי יום ביומו. לאחר שבוע עבודה ארוך, לרוב העובדים בישיבה כבר אין אנרגיה כדי לצאת לפעילות גופנית שתשמור על הכושר והבריאות שלהם מצד אחד, ותשפר את יכולת ההתמקדות שלהם בעבודה מצד שני.

אם זה נשמע כמו משהו שהייתם רוצים למנוע מהעובדים במשרד שלכם, נראה שתוכלו לעשות זאת באמצעות שולחנות מתכווננים וכסאות עבודה ארגונומיים. אגב, שולחן עמידה יכול להתכוונן חשמלית או ידנית, והוא זמין במגוון רחב של צבעים, צורות גדלים ושילובים.

משרדים רבים מתחילים היום להתאים את שטחי המשרדים שלהם לשולחנות עמידה מתכווננים. אבל רגע לפני שאתם מתחילים לעשות שינויים דרסטיים במשרד, כדי להתאים את החלל לריהוט שישמור על בריאות העובדים, בואו לראות כמה מהיתרונות שמציע לכם טרנד הבריאות שנוגע לכסאות משרדיים אורטופדיים ולשולחנות חשמליים מתכווננים.

יתרון 1: שולחן משרדי עומד יכול לסייע להפחתת כאבי גב

עובדי משרדים, המבלים את יום העבודה בישיבה ממושכת, נוטים להתלונן על כאבי גב ארוכי טווח. מצב זה נמצא במגמת עלייה כאשר בערך 4 מתוך 5 מבוגרים צפויים להתלונן במהלך חייהם על כאבי גב.

לעומת זאת, עבודה בעמידה ליד שולחן עמידה מתכוונן במשך יותר משעה במהלך היום, הוכחה כדרך יעילה להפחתת כאבי צוואר וגב בשיעור של עד 54%.

לא בטוח שעבודה בעמידה במשך רוב שעות היום, תהיה נוחה לרוב העובדים שלכם. זה המקום שבו נכנסים לתמונה שולחנות מתכווננים ארגונומיים. כאשר הגב מתחיל לאותת סימני מצוקה או חוסר נוחות, כל מה שהעובד צריך לעשות זה להתאים בחזרה את שולחן העמידה ולהנמיך אותו לגובה הישיבה, או ההיפך.

שולחן עבודה חשמלי שהופך בקלות מישיבה לעמידה, יספק לעובדים גמישות, כך שלא יצטרכו לשבת או לעמוד למשך פרקי זמן ארוכים.

יתרון 2: שולחנות עמידה מתכווננים יכולים לסייע בשריפת קלוריות

העומס בעבודה יישאר אותו עומס, אבל אנשים לא יצטרכו לקחת הפסקה נוספת או לעלות במדרגות במקום במעלית (למרות שזה בהחלט מומלץ), רק כדי להצליח לשרוף עוד קצת קלוריות.

ההבדל היחיד הוא שבמהלך היום, במקום לשבת, העובד יוכל לקום ולהמשיך לעבוד בעמידה. שינוי עדין זה יכול לגרום לשריפה של עד 170 קלוריות ביום עבודה אחד. עבור אנשים מסוימים, הפחתה של כ-850 קלוריות במהלך שבוע העבודה, יכולה להבדיל בין ירידה במשקל לעלייה במשקל.

מעבר מישיבה לעמידה, ולו רק למשך 30 דקות בלבד, יכול לעשות את העבודה, והכל בזכות שולחן עבודה חשמלי מתכוונן וכסא ארגונומי.

יתרון 3: עמידה יכולה לסייע להורדת רמות הסוכר בדם

רמות הסוכר בדם נוטות לעלות לאחר הארוחה. אחד המחקרים חילק את המשתתפים, שזה עתה סיימו את ארוחת הצהריים שלהם, לשתי קבוצות. קבוצה אחת התבקשה לעבוד בישיבה והשנייה, לעבודה בעמידה. החוקרים גם ביקשו מהמשתתפים לבצע לפני הניסוי מספר צעדים זהה, כדי שניתן יהיה להוציא מהמשוואה כל פעילות פיזית אחרת.

החוקרים מצאו שהקבוצה שעבדה בעמידה חוותה עלייה נמוכה יותר ברמות הסוכר בדם, בעוד שהקבוצה שעבדה בישיבה חוותה עלייה גבוהה יותר. ניסוי דומה הניב את אותן תוצאות. ניסוי זה בדק את ההבדלים בין קבוצה שחבריה עבדו בעמידה ובישיבה לסירוגין, לקבוצה שחבריה עבדו כל הזמן בישיבה.

יתרון 4: שולחנות עמידה יכולים להגביר את כושר הריכוז

עבודה בעמידה ליד שולחן חשמלי מתכוונן, עשויה גם להגביר את הפריון. העמידה גורמת לעובדים להיות ערניים וממוקדים יותר בעבודתם, מאשר הישיבה על כסא מחשב כשהם רכונים על המקלדת. זאת משום שהעמידה גורמת למערכת הדם של הגוף לעבוד קשה יותר, על מנת להעביר את זרימת הדם על פני שטח גדול יותר.

מחקר מצא שלפחות 7 מתוך 10 אנשים דיווחו שהם מרגישים מרוכזים יותר כשהם עובדים זקופים, בעמידה, מאשר כשהם עובדים בישיבה כשהגוף במצב רפוי.

יתרון 5: עבודה בעמידה מסייעת להפחתת מתחים

לחץ, הוא מילה שאנשים רבים בעידן המודרני מקשרים לעבודה משרדית. אחרי הכול, רוב חללי המשרדים המסורתיים מציעים לעובדים ריהוט משרדי עם מעט מאוד נוחות וגמישות.

מצב שכזה עלול לתרום לעלייה ברמות הלחץ, ולהשפיע על שביעות רצון נמוכה בעבודה. עמידה, לעומת זאת, הוכחה כמפחיתה לחצים. זאת בגלל שעבודה בעמידה ליד שולחן חשמלי מתכוונן, מאפשרת לעובד להתמתח, להפעיל שרירים עייפים, ולשמור על זרימת דם תקינה.

יתרון 6: שולחן מתכוונן – לעמידה ולישיבה – יכול לשפר את רמות האנרגיה

שולחן מתכוונן מציע בונוס נוסף. מחקר מצא שאנשים שעבדו בעמידה חלק מהיום דיווחו על עלייה באנרגיה שלהם. לעומת זאת, עבודה בישיבה במשך שעות ארוכות, נקשרה לתחושות חרדה ודיכאון. המשמעות היא שפעילויות פשוטות כמו קימה מהכיסא והתנועעות במשרד, יכולות לשפר את רמות האנרגיה ולקדם בריאות נפשית חיובית.


יתרון 7: עבודה בעמידה יכולה לשפר את ביצועי העבודה

ביצוע עבודה משרדית שוטפת בעמידה עשויה להיראות בהתחלה קצת מביכה, אבל כל מה שנדרש זה פשוט להתרגל. ברגע שתתרגלו לקום מדי פעם ולעבוד בעמידה (גם אם כיף לכם לשבת על כסא אורטופדי לישיבה ממושכת), תגלו שהביצועים שלכם משתפרים לאין ערוך.

מחקר שבדק את השפעות העבודה בעמידה עבור חברה המציעה שירותי מוקד טלפוני, הראה שעמידה מגבירה את ביצועי העובדים בשיעור של עד 45%, בהשוואה לעובדים שישבו מול הטלפון והמחשב שלהם לאורך כל יום העבודה.

עבודה בעמידה גורמת לעובדים לעבוד קשה ויעיל יותר. עבודה בעמידה גורמת לעובדים להספיק לעשות יותר דברים, כדי שיוכלו לחזור, לשבת ולהירגע. תפיסה זו דומה לרעיון המציע להשתמש בשולחנות עמידה גם בחדר הישיבות, כדי לאפשר למשתתפים לחוות את יתרונות העבודה בעמידה, גם במפגשים של הצוות.

אולי יעניין אותך גם?