5 טיפים להתאמה בין תאורה לרהיטי משרד

המשרד המודרני עבר שינויים עיצוביים רבים במיוחד בתקופת הקורונה וכיום ניתן להבחין במגמות של מודולאריות והתאמה אישית, שמירה על מרחב פרטי המתמזג עם המרחב המשותף, פינות שקט וחללים ייעודיים לסיעור מוחות.

 
רהיטי המשרד מיישרים קו עם הטרנדים המובילים בהתאמה לסביבת העבודה המתחדשת והמשתנה והן לריהוט הנבחר והן לתאורה תפקיד משמעותי ביצירת האווירה הנעימה והפרודקטיביות המבוקשת.


חשוב לייצר את החיבור הנכון בין התאורה לריהוט המשרדי כדי שהשניים ישכנו זה לצד זה בהרמוניה ויתכתבו באותה שפה ויעצימו זה את זה.
לפניכם 5 עצות חשובות להארת המשרד ושילוב גופי התאורה עם הפריטים המשרדיים.

שלושת היסודות לתאורה משרדית מוצלחת


בתכנון תאורה במשרד חשוב להתבסס על שלושת השכבות להפקת עוצמת התאורה המבוקשת בהתאמה לצרכים המשתנים במיוחד באתר דינאמי כמו משרד.
תאורה היקפית עילית המאירה שטח רחב ככל שניתן באמצעות גופים מרכזיים לצד תאורת תכליתית המכוונת וממוקדת באזורים אסטרטגיים נבחרים כמו שולחן העבודה של כל עובד או לצד שולחן הישיבות ופינת הסבה. כמו כן, תאורת מבטא להדגשה של אלמנטים ייחודיים בחלל דוגמת יצירות אמנות, תבליטים על הקירות וכדומה.
חשוב שהיסודות יעבדו זה עם זה בסינרגיה ושתהיה בהם שליטה נפרדת לפי תרחישים שונים כגון כניסת אור טבעי מבחוץ, קריאה, דיונים, עבודה מול מחשב וכדומה.

תאורה מחמיאה ונעימה באמצעות LED


אם בעבר התאורה השלטת בחללי עבודה היתה תאורת פלורסנט היום מדובר בתאורת LED, שמפיצה אור נעים ובעלת עמידות גבוהה החיונית בתאורה במשרדים בשל השחיקה המוגברת ואף נחשבת לחסכונית בחשמל – יתרון נוסף שהופך אותה לכה אטרקטיבית.
לכל אלה מצטרפים יתרונות כמו אין סכנת כוויה כיוון שהיא לא מתחממת יתר על המידה וניתן להשיג עמה אור לבן, צהוב או שילוב של שניהם לפי העדפה וכן למצוא תאורת לד במגוון ווריאציות וגופים בהתאם לצרכים ולחזון העיצובי, קווי המתאר של הריהוט המשרדי והסגנון שלו.

התאמה בין הרהיטים לגופי התאורה


יש לדאוג לכך שהרהיטים ימקסמו את אפקט האור ולהפך. למשל, ריהוט משרדי בגוון בהיר מעצים את אפקט האור לעומת ריהוט כהה.
בנוסף, יש לדאוג בתכנון ובחירת ואכלוס הרהיטים לכך שהפריטים לא יחסמו את מוקדי האור ומבחינת שקיפות ואווריריות יש חשיבות גם לסוג החומרים כמו פלטת זכוכית שמגבירה את עוצמת האור או מחיצות שקופות שמקנות מחד, פרטיות לכל עובד בכל עמדה ומאידך, מאפשרות העברה תקינה של האור.
כמו כן, בחירת גובה של שולחן העבודה ומיקום גוף התאורה במרכז מלמעלה למניעת סנוור.

שילובים בסגנון בין תאורה לריהוט משרדי


אפשר לשמור על קשר וויזואלי בין גופי התאורה והסגנון המאפיין אותם לסגנון של הריהוט המשרדי. למשל, גופי תאורה בניחוח מודרני לרהיטים מודרניים מחומרים תעשייתיים או להפך, לייצר ניגוד בעל אפקט מעניין כמו גופי תאורה רטרו או וינטאג' שיבלטו על רקע ריהוט מודרני.

 
ניתן לשמור על רפרנסים באמצעים שונים כמו צבעוניות דומה או משלימה, צורניות וקווי מתאר דומים – גופי תאורה ליניאריים המרחפים מעל שולחנות עבודה ליניאריים.
אסטרטגיה שונה היא ליצור קונטרסט בין הסגנון השולט של עמדות העבודה לבין הגופים – גופי תאורה מעוגלים המרככים מראה ליניארי של שולחנות העבודה או להפך.

מודולאריות ברהיטים ובגופי התאורה


התאמה אישית היא מילת המפתח היום ובעידן הדינאמי הנוכחי כמו שיש שולחנות שניתן לכוונן לפי הצרכים או להתאים למידות החלל, אינטראקציה בין העובדים וכדומה, כך גם במקרה של גופים המאפשרים וויסות צבע וטמפרטורה של תאורה חמה הממלאת תפקיד חשוב בפרודקטיביות של העובדים, אור צהוב מרגיע או אור לבן להתעוררות ושליטה מלאה של המשתמשים בחלל העבודה בריהוט ובתאורה להשגת התוצאה האפקטיבית ביותר.