טיפים למשרד מעוצב

המשרד הפך מזמן לבית שני עבור עובדים רבים השוהים בעבודה לפעמים באותו מינון בו הם שוהים בבית ואף יותר.

על מנת לעודד עובדים להישאר במשרד ולהרגיש בנוח לפחות כמו בבית, החלו בארגונים, חברות ועסקים לאמץ עקרונות השואבים השראה מעיצוב בתים לרבות פינת הסבה, טרקלין, פינות שקט, תאורה חמה, ספרייה, מערכות ישיבה ואווירה נעימה ומזמינה שעוטפת בתחושה מחבקת של סביבת מגורים בסביבה תעסוקתית.

 
כיצד תוכלו ליצור מרחב עבודה נעים בסגנון ביתי עבור העובדים להגברת הפרודקטיביות והנאמנות והחיבור שלהם למקום העבודה? 

מקום שהם ישמחו להגיע אליו מדי בוקר ולשהות בו פרקי זמן ארוכים? לפניכם מספר טיפים להשגת אפקט מוצלח בתהליך העיצובי:

פלטת גוונים חמה ומוצרי טקסטיל רכים


בתכנון המשרד ובחירת סקלת הגוונים חשוב לדעת שצבעים קרים עשויים בהחלט להגדיל את החלל וליצור תחושה של ספייס וניקיון, אך יהיה צורך לרכך אותם באמצעות פריטים שיכניסו צבעה ושמחת חיים, ויטאליות ופינוק.
אפשר לעשות זאת באמצעות גופי תאורה שיפיצו אור צהוב מחמם באזורים נקודתיים המיועדים לרגיעה ופסק זמן וכן אביזרים ססגוניים וצבעוניים שיפיחו חיות במרחב.

 
ניתן להשתמש גם בפריטי טקסטיל לרפד היטב את החלל באמצעות שטיחים באזורים נבחרים, בכניסה למשרד, למשל ליד דלפק קבלת קהל ובאזור המיועד להמתנה עבור הלקוחות או פינות השקט לעובדים. "לחמם" באמצעות קמין שיהיה דולק בחורף או לצרכים דקורטיביים.
הצעה נוספת היא חיפויים שמייצרים תחושה ביתית יותר כמו קירות של בריקים או עמודי עץ.

פינות אירוח קונספטואליות ברחבי המשרד


תחושה של בית ואירוח אפשרית באמצעות תכנון מקדים נבון. היום נהוג להקצות פינות ייעודיות לאירוח ושלווה כמו פינת הסבה בה העובדים והלקוחות יכולים לשבת על כורסאות מפנקות או ספה יפה כמו בבית ולנהל דיונים באווירה בלתי פורמאלית לצד ספרייה בה יש ספרים ומגזינים או פינות שקט לשיחות טלפון אישיות או שיחות פרונטאליות אישיות המנותקות מהווי המשרד הסואן עם כורסאות והדום או שזלונג להשתרעות נינוחה, לאגור כוחות ואנרגיות להמשך יום עמוס.

 
אפשר להוסיף טאץ' נעים גם באמצעות כריות מעוצבות במבחר צבעים לכל אחת מפינות הישיבה.

רבים משתמשים בקירות צומחים, מוסיפים עציצים כדי ליצור תחושה פורחת וססגונית של טבע וחוץ גם בפנים. כמו כן, יצירת פינות קריאה או ישיבה ואף ספות נפתחות או פופים צבעוניים לישיבה נינוחה במיוחד, לטובת מתיחת רגליים וניתוק רגעי מטרדות היום יום.

 
בפינות האירוח וההסבה ניתן "לשבור" את הקו הסגנוני השולט באמצעות פריטי ריהוט בקווים שונים משולחנות העבודה, למשל, פינות בסגנון כפרי על רקע שולחנות עבודה בניחוח מודרני עכשווי.

טאץ' פרסונאלי בסביבה משותפת


ליצירת הרגשה אינטימית יותר גם במרחב תעסוקתי אפשר לאפשר לכל עובד להביא את טביעת החותם שלו לחלל. בין אם מדובר בלוח שעם להצגת תמונות אישיות, חברים ומשפחה או מדפים ואזור ייעודי על שולחן העבודה לפריטים שמזכירים לכל עובד את הבית שלו.
הוספת חומרים טבעיים בדמות מערכות ישיבה בעלות רגליים מעץ או אביזרים מחומרים טבעיים יכול מאוד לסייע בהשגת אפקט של אירוח וביתיות כמו ריהוט מעץ, סלסלות קש או ראטן.

המטבחון הוא בית הקפה החדש


במשרדים רבים כבר חושבים "מחוץ לקופסא" ומציגים את המטבחון כבית קפה אופנתי או בר טרנדי. אפשר למצוא היצע רחב של משקאות ונשנושים כמו גם דלפק מרשים, שולחנות קפה מעוצבים וכיסאות כייפים לשולחנות קפה שמזכירים את המטבח הביתי אליהם גם מביאים לעיתים לקוחות לקפה לפני פגישה חשובה או ישיבת עבודה.
במתחם זה אפשר ליצור תחושה של בית קפה חיצוני ולהשתמש בריהוט מודרני מדליק, כך שגם אם העובדים לא יוצאים לאכול בחוץ אלא מזמינים טייק אווי הם ירגישו שהם יצאו החוצה לאכול.

אולי יעניין אותך גם?