​השפעת העיצוב על האווירה במשרד

תכנון ועיצוב המשרד המודרני מחייב ידע רב וניסיון עשיר בתחום. העובדים מבלים שעות ארוכות מדי יום במשרד, לכן באמצעות עיצוב נכון וחכם ניתן להשפיע על האווירה במקום, להגדיל את תפוקת העובדים, ולהעביר גם מסרים שיווקיים ומניעים לפעולה המשפיעים על לקוחות המבקרים במקום.

יש מגוון סגנונות עיצוב המתאימים למשרדים שונים, יש לתכנן את עיצוב הפנים לאחר הבנת צרכי הלקוח, צורת העבודה במשרד, אפיון צרכי העובדים, והתאמת העיצוב לגודל ולמאפייני המקום. ראוי לציין כי משרד מעוצב משפיע לטובה על האווירה, מאפשר לעובדים להרגיש נוח, במיוחד כיום שהמשרד הפך לבית שני עבור רבים, והעיצוב משפיע גם על לקוחות החברה המגיעים לפגישה במשרד. כיום סגנון העיצוב הנפוץ ביותר הוא העיצוב פנים המודרני, יותר ויותר משרדים מעוצבים בסגנון זה במיוחד משרדי ההייטק.

נקודות חשובות בתכנון נכון וחכם של עיצוב משרדים

תכנון ועיצוב פנים של משרדים מחייב למצוא את נקודת האיזון הנכונה בין פונקציונליות וסביבות עבודה נוחות לבין אווירה נעימה המתאימה למאפייני העסק. יש לעצב את חללי המשרד בהתאם לצורת העבודה במקום, ליצור חללים מעוצבים המתאימים לסיעור מוחות ולפגישות עבודה לא פורמליות, ולעצב סביבות עבודה הכוללות ריהוט ארגונומי עם פתרונות אחסון חכמים, פתרונות אקוסטיקה לשמירה על שקט ולעבודה יעילה ללא הסחות דעת וכדומה.

בעת תכנון עיצוב המשרד יש לתת דגש על נושא הנוחות ועל הפרטים הקטנים שהופכים את המשרד למקום חם ונעים. העובדים מבלים חלק נכבד מיומם במשרד, לכן כיום ניתן לראות כי אחת המגמות בעולם עיצוב הפנים של משרדים היא שימוש בחומרי גלם טבעיים ובחירת גוונים חמים וריהוט בסגנון ביתי, במטרה להפוך את המשרד למזמין ומרגיע יותר. משרד מעוצב מאפשר לעובדים ליהנות מאווירה ביתית, חמימה ונעימה, וכך גם התפוקה שלהם גוברת, רווח נקי עבור המעסיק.

ככל שהמשרד נעים יותר לעובדים כך הם מחסירים פחות ימי עבודה, סובלים פחות ממחלות, ונהנים מסביבת עבודה המעודדת יצירתיות. בהתאם לסוג העסק ומהותו, ניתן לתכנן עיצוב פנים מודרני הכולל רהיטים בגוון בהיר עם קווים ישרים ואלגנטיים, ספות עור נוחות בעיצוב יוקרתי לפינת ההמתנה, חדר ישיבות יוקרתי עם קווים ישרים ופינות מעוגלות, ניתן לשלב גם פריטי נוי להשלמת האווירה ולגוון עם קיר ססגוני ליצירה נופך דרמטי וייחודי.

עיצוב פנים ידידותי לעובדים וללקוחות המבקרים במשרד

תכנון העיצוב מתחיל באפיון צרכי הלקוח, יש הבדל משמעותי בין עיצוב משרד עורכי דין שצריך לשדר יוקרה, כוח וסמכותיות, לבין עיצוב משרד של חברת היי-טק המעוניינת לשדר יצירתיות, מודרניות, קידמה וכו'. אם בעבר משרדים נראו פחות או יותר דומים זה לזה, כיום כל משרד מעוניין במראה חדשני ומקורי, בשילוב אלמנטים עיצוביים התורמים לתפוקת עבודה טובה יותר, לחיזוק המותג, למיצוב העסק ובידולו ממתחרים, ולהעברת מסרים שיווקיים ומניעים לפעולה. למשרד המעוניין לשדר סמכותיות נהוג לבחור גוונים כהים וריהוט עם עץ, בעוד שבעיצוב משרד המשדר קלילות ועתידנות נהוג לבחור בגוונים ססגוניים יותר בשילוב רהיטים ממתכת וזכוכית שמעניקים אווירה צעירה, חדשנית ומודרנית.

המשרד המודרני עמוס במערכות מחשוב ותקשורת, סביבת העבודה השתנתה ברבות השנים, כיום רוב העובדים יושבים שעות ארוכות מול המחשב, לכן בתכנון עיצוב הפנים יש לתת דגש על פתרונות ארגונומיים מתקדמים החשובים לעבודה נוחה ורציפה, ולעבודה ללא הפרעות מהסביבה והסחות דעת. בנוסף, יש להפוך את השהייה הממושכת במשרד לנעימה יותר, לכן נהוג לעצב משרדים מודרניים עם אווירה חמה וביתית באמצעות שילוב רהיטים ואלמנטים מעולם עיצוב הבית. כמו כן, יש לתכנן תאורה נוחה, בדגש על תאורה טבעית הנחשבת לנעימה יותר וגם חשובה משיקולי חיסכון.

לסיכום, עיצוב פנים נכון ומתקדם של המשרד משפיע על האווירה במקום, חשוב ליצור אווירה חיובית מרגיעה המשפיעה ישירות על רמת הפרודוקטיביות של מנהלי ועובדי החברה. עיצוב פנים קובע את הטון ואת האווירה במשרד, כאשר ישנה חשיבות לבחירת חומרי הגלם, מערכות הריהוט, גוון הקירות, מוצרי טקסטיל, תאורה ועוד. כאמור, עיצוב משרד נעים ונוח משפיע על האווירה ועל מצב רוחם של העובדים ותפוקתם בעבודה.