חמישה טיפים לשמירה על הריהוט המשרדי שלנו לאורך זמן

אחרי שהשקעתם כל כך הרבה כסף ברכישת רהיטים יפים וחדשים למשרד, כדאי גם ללמוד איך לשמור עליהם נקיים ומתוחזקים וליהנות מהמראה שלהם למשך שנים. תחזוקה וניקיון מתאימים יאפשרו לכם לשמור על הריהוט המשרדי שברשותכם מבלי שתצטרכו להוציא על כך סכומי כסף גבוהים או להחליף את הרהיטים בתדירות גבוהה. חמישה טיפים שישמרו על הרהיטים שלכם לאורך זמן במאמר שלפניכם.

שימוש נכון בחומרי ניקוי

כדי לשמור על הרהיטים חשוב להקפיד לנקותם בחומרי ניקוי מתאימים שלא יהרסו את החומר מהם עשויים הרהיטים. כיום יש חומרי ניקוי ייעודים להרבה מחומרי הגלם של רהיטים. למשל, כשאתם מנקים את ספת העור היפה שנמצאת בחדר הקבלה למשרד, וודאו שאתם עושים זאת בחומר ניקוי ספות מקצועי המתאים לעור. כאשר יש לנקות שולחן עץ גדול, וודאו שהחומר בו אתם משתמשים אכן מתאים לעץ. 

לא לחשוף את הרהיטים לשמש ישירה

השמש בארצנו חמה וקופחת וגם רהיטים המצויים בתוך משרד, עלולים להינזק. השמש חודרת דרך החלונות ישירות על הרהיטים וגורמת לנזקים. לכן וודאו שהם מוצבים במקומות מוצלים ושאין עליהם שמש ישירה. עץ, עור ובד הם כולם חומרי גלם הנפגעים מהשמש. במידה והמשרד מאוד מואר כדאי להשתמש בוילונות או תריסים. רהיטים הממוקמים קרוב לחלונות כדאי להרחיק. השמש גורמת לחומרי טקסטיל ועור לדהות ועלולים להיווצר הפרשי גוונים שמאוד לא מחמיאים לרהיט. 

הימנעו מהנחת פריטים כבדים על הריהוט 

כלים מאסיביים או חפצי נוי כבדים המוצבים על הרהיט עלולים עם הזמן ליצור נזק וחבלות שונות, כגון שריטות ו"דפיקות" אשר הורסות את מראה הרהיט. רהיט עדין אף עלול להישבר. אם בכל זאת מעוניינים להניח על אחת השידות או השולחנות פריטים מסוימים, וודאו כי אינם כבדים.

כסו את הרהיטים שאינם בשימוש

במידה ויש לכם שולחן קפה, דלפק קבלה, ארונית או שולחן עמידה  שאינם בשימוש כסו אותם כדי שלא יצטבר עליהם אבק, לא ידהו ולא יינזקו. כסו אותם בבד גדול או בשמיכה או אף אפסנו אותם בחדר שאינו בשימוש. כך הם יישמרו חדשים בדיוק כפי שהגיעו מהחנות. 

רכשו רהיטים מחברות מקצועיות ואמינות

השקיעו ברהיטים איכותיים ורכשו אותם רק בחברות המתמחות במכירת ריהוט משרדי איכותי ללא פשרות. רהיטים העשויים מחומרי גלם איכותיים הם בעלי עמידות גבוהה ויחזיקו מעמד לאורך שנים רבות. בסופו של דבר העלות תהיה כדאית. הרהיטים יישמרו ללא בלאי ושחיקה ולא תצטרכו להחליפם בתדירות גבוהה ולהוציא עוד כסף. 

הקפידו על כללי הניקוי, התחזוקה והשמירה של הרהיטים במשרד. רכשו רהיט איכותי ומקמו אותו הרחק מהשמש ומאזורים חמים. השתמשו בחומרי ניקוי ייעודים לחומרי הגלם מהם עשויים הרהיטים, ואם אינכם יודעים איך לנקות את רהיט מסוים, פנו לחנות ממנה קניתם אותו ובקשו מהצוות שידריך אתכם איך לנקותו ולשמור עליו בצורה הטובה ביותר. 

זכרו כי כל רהיט סופו להתבלות ככל שחולף הזמן מעצם השימוש בו וכן מאופן השימוש. אך אם נקפיד לעשות את המקסימום שאנו יכולים, נוכל לדחות זאת. כשמחליפים רהיטים, לא מחליפים רק פריט אחד אלא מחליפים את כולם כדי שלא יהיו הבדלים בין הרהיטים החדשים לישנים. 

כדי לדחות את החלפת הרהיטים יש להקפיד על תחזוקה נכונה של הרהיטים. כל רהיט זקוק לטיפול ותחזוקה שונים, בהתאם לחומר הגלם שלו .

לסיכום, מומלץ להתייעץ עם החנות ממנה קונים את הרהיטים כדי לדעת מהי הדרך הטובה ביותר לתחזק את הריהוט במשרדכם ולשמור על חייהם לאורך זמן. 

  אולי יעניין אותך גם?