תכנון סביבת עבודה מעודדת יצירתיות

תכנון המשרד ועיצובו משפיעים על העובדים והלקוחות המבקרים בעסק, תכנון יעיל ונכון של סביבת העבודה מעודד על פי מחקרים רבים את היצירתיות בקרב העובדים. מכאן החשיבות הגבוהה ליצירת סביבה עבודה שמעודדת יצירתיות, מגבירה את תפוקת העובדים ומעלה את המוטיבציה שלהם.

צמד החוקרים בקר וסטיל פרסמו בשנת 1995 את ספרם הידוע Workplace By Design בו הם הצביעו על הדרך בה סביבת העבודה מסייעת לארגון להשיג את מטרותיו וכיצד היא משפיעה על פיתוח ועידוד יצירתיות בקרב העובדים. חברות ההיי-טק היו הראשונות לאמץ גישה זו של תכנון סביבות עבודה במטרה לעודד יצירתיות בקרב העובדים, והן מציינות זאת בעת גיוס מועמדים חדשים כדרך למשוך עובדים מצטיינים.

עם השנים הפנימו את חשיבות הנושא חברות וארגונים רבים, וכיום המגמה היא לתכנן את סביבת העבודה המודרנית בהתאמה מאפייני העסק ומטרותיו, ובהתאמה מושלמת למאפייני העובדים וצורת העבודה. כך לדוגמה, ניתן לראות במשרדים רבים סביבות עבודה בסגנון אופן ספייס עם מחיצות נוחות ושולחנות עבודה משותפים, חללי עבודה מעוצבים באופן מרשים ומקורי, ופינות מעוצבות המציעות אווירה יצירתית בהן העובדים יכולים לנהל שיחות באופן חופשי, ליצור שיתופי פעולה מפרים, ולמצוא פתרונות יצירתיים וחדשניים לבעיות שונות ולדרכי עבודה יעילות ואפקטיביות יותר.

שיתוף רעיונות והגברת היצירתיות בקרב עובדי ומנהל הארגון

ארגון המעוניין לעודד יצירתיות ושיתופי פעולה בקרב עובדים ומנהלים לרוב יבחר בתכנון סביבת עבודה בחללים פתוחים ומרווחים, ישקיע בעיצוב מרהיב ומקורי, יבחר ריהוט משרדי מתאים בעל עיצוב מרשים וייחודי, ויתכנן בחללי המשרד גם אמצעים מקוריים המעודדים מפגשים בלתי פורמאליים בין עובדי ומנהלי החברה. לדוגמה, נישות מעוצבות עם פופים, מסדרונות עם פינות ישיבה ואמצעי כתיבה, מטבחון מעוצב עם מכונת קפה למשרד בו העובדים יכולים לקיים פגישות לא פורמליות על כוס קפה או תה וכיוצא בזה.

עיצוב חדשני מחוץ לקופסה

כדי לעודד יצירתיות בעבודה חשוב לתכנן את עיצוב חלל המשרד באופן מקורי וחדשני, תוך שימוש נכון בתאורה טבעית, בחירה מתאימה של ריהוט משרדי, בחירת גוונים הידועים כמעודדי יצירתיות ויצירת פינות מנוחה המאפשרות לעובדים לנהל שיחות פרטיות ושיחות הנוגעות לפרויקטים שונים בעבודה. במקומות אלה העובדים יכולים להעלות רעיונות יצירתיים וליזום אתגרים חדשים, שבסופו של דבר תורמים להצלחת הארגון ולבידולו ממתחרים.

גם במשרדים רשמיים יותר ניתן ליצור נישות המעודדות מפגשים בלתי פורמאליים בין העובדים, ואפשר לתכנן גם סביבות עבודה אלגנטיות ומעוררות השראה התורמות לעידוד היצירתיות בעסק, כמו גם עיצוב ייחודי המשפיע לטובה על הלקוחות.

תכנון סביבת עבודה בסגנון אופן ספייס

במקומות עבודה רבים ניתן לראות סביבות עבודה בסגנון אופן ספייס. תכנון יצירתי של סביבות העבודה במרחב הפתוח מאפשר מצד אחד לכל עובד ליהנות מסביבת עבודה עם נגיעות אישיות כמו תמונות של הילדים או החתול, ומצד שני העובדים יכולים לנהל שיחות בנוחות, ליזום רעיונות חדשים ולשוחח על אתגרים שונים הנוגעים לענייני עבודה.

חשוב לשלב גם בחירה נכונה של גופי תאורה ולהוסיף פריטי נוי התורמים לאווירה ייחודית ומעודדים את היצירתיות במקום העבודה. יש חברות הבוחרות בעיצוב ביתי המקנה אווירה משפחתית חמה ומרגיעה, יש לזכור כי עובדים מבלים שעות ארוכות במשרד, לכן חשוב להעניק להם סביבת עבודה נעימה המאפשרת להם לנהל שיחות עבודה וגם שיחות הקשורות לחייהם הפרטיים. צוות מלוכד ומגובש יעיל יותר מעובדים השוהים במשרד סגור ותחום רוב היום וכמעט ואינם מכירים את חבריהם לעבודה.

בנוסף, חשוב לבחור בחומרי גלם ובגוונים התורמים לתחושת היצירתיות בקרב העובדים, בעזרת חברה מקצועית ניתן לתכנן סביבת עבודה חדשנית המעודדת יצירתיות ומסייעת לעובדים לפתח רעיונות חדשים ולתכנן פרויקטים חדשים שתורמים להצלחת הארגון.

אנו נותנים שירותי תכנון, עיצוב והקמה של משרדים, נשמח לעזור גם לכם להקים משרד חלומי. צרו איתנו קשר לפרטים!

 

חלל עבודה מפנק
חלל עבודה מפנק
תכנון סביבת עבודה
תכנון סביבת עבודה
פינת עבודה חלומית
פינת עבודה חלומית
סביבת עבודה ייחודית
סביבת עבודה ייחודית
פינת אוכל
פינת אוכל