האם אור השמש יכול להרוס רהיטי עץ?

רהיטי העץ הפכו במשך השנים לחלק אינטגרלי מהנוף של משרדים רבים בארץ ובעולם. הלוק הקלאסי שלהם, העובדה שמדובר בחומר טבעי והאלגנטיות שהם משדרים קנו להם מעריצים רבים. אולם האם השמש העוצמתית של ארצנו יכולה לגרום להם לנזק? הצטרפו אלינו וגלו הכל בכתבה הבאה!

מדוע העץ רגיש כל כך?

העץ הוא חומר טבעי אשר גדל ביערות השונים, נכרת, עובר תהליכי ניסור ומגיע למצב של ריהוט שימושי לאחר עיבוד חלק בלבד. מדובר על חומר אשר נוצר בטבע ואשר רגיש לשינויי האקלים ולכן לא רק לחום הוא רגיל אלא גם ללחות. אגב, כדאי לדעת שסוגים שונים של עץ (גזעים), מתמודדים מעט אחרת עם שינויים של טמפרטורה ואור השמש

כל סוג עץ מגיב בנפרד לאור השמש. זו הסיבה שישנן חברות שפיתחו מערכות שונות להגנה מפני אור לסוגי עץ שונים.

כיצד העץ מתמודד עם אור השמש?

במגע ישיר ורציף עם אור השמש, העץ עלול להתנפח או להיסדק. עניין חשוב כאשר מדברים על ריהוט אשר אמור לשמש את המשרד שלכם במשך שנים ארוכות ולכן במידה ואתם מתעניינים בריהטי עץ, כדאי לבחור במקום איכותי לשם הקנייה. כמו כן, כדאי להתייעץ עם צוות המוכרנים במקום ולתאר לו במדויק את המקום במשרד שאותו אתם מתכוונים להציב את הרהיט.

האם אור השמש יכול להזיק לרהיטי עץ?

התשובה לכך היא מורכבת. הסיבה הפשוט היא שתלוי איזה ריהוט עץ מדובר, האם הוא עשוי מעץ טבעי והאם יש לו גימור מסוים אשר מספק שכוות הגנה. יתרה מכך, חשוב לדעת הם הריהוט נמצא במגע ישיר עם קרני השמש. במידה והתשובה לשאלה האחרונה הינה חיובית, הרי שבהחלט אור השמש יכול להרוס את הריהוט. במידה ותאורה אינה ישירה על הריהוט אלא שאור השמש רק מעניק אור לספייס המשרדי, הרי שלא צריך לחשוש יתר על המידה.

מה ניתן לעשות?

  • התקנת תריסים במשרד קטן מהווה במרבית המקרים את הפתרון האופטימלי. מדובר באפשרות אשר אינה יקרה כל כך ואשר גם מאריכה את החיים של ריהוט העץ, כך שמדובר ב- win win situation. שווה לבחור בתריסים אשר ישלימו את המראה הקיים במשרד ויעניקו עוד אטרקציה ויזואלית או כאלו אשר ישמרו על הקו העיצובי הקיים כבר במשרד ורק יחזקו אותו.

  • לפני רכישת ריהוט משרדי יש לברר האם העץ איתו החברה בונה את הריהוט כללה חומרים המגנים עליו מפני נזקי שמש. שימו לב שמדובר על חומרים ידידותיים לסביבה ושאינם מכילים כימיקלים שונים שעלולים להיות מזהמים, במיוחד בסביבה סגורה. חשוב לשמור על אקלים פנימי בריא מבין היתר.

האם גם אור רגיל יכול להרוס את רהיטי העץ?

אילו רהיטים כדאי לרכוש?

אם אתם רוכשים רהיטי עץ הרי שמומלץ לרכוש אותם בחנות איכותית ומוכרת אשר משתמשת רק בזני העץ אשר מותאמים לאקלים הישראלי והכוללים את כל תווי התקן המחמירים בנושא של חומרים הגנה מפני נזקים שונים. 

אופציה נוספת היא לבחור רהיטים אשר אינם מתבססים במאה אחוזים על עץ, כדוגמת רהיטי זכוכית או מתכת, ניתן לשלב בינהם. כדאי גם לשקול ולבחור בריהוט אשר משתמש בעץ כאלמנט עיצובי אשר משולב עם חומרים טבעיים אחרים – כך שתזכו לעמידות גבוהה ולעיצוב מרשים.

שורה תחתונה: האקלים הישראלי החם עלול לפגום בריהוט עץ אשר נמצא תחת כיפת השמיים. אולם במשרד מקורה אשר בו החלונות מוצללים, ניתן ליהנות מריהוט עץ ללא חשש.

 

אולי יעניין אותך גם?