איך הופכים את סביבת העבודה לירוקה?

עיצוב משרד ירוק

בשנים האחרונות ניתן לראות מגמה חדשה בקרב חברות וארגונים מובילים להפיכת סביבת העבודה לירוקה יותר. מסתבר, שלא רק בבית אלא גם במשרד אפשר להיות יותר "ירוקים" וידידותיים לסביבה, והמודעות לחשיבות השמירה על הסביבה רק הולכת ומתעצמת לטובת כולנו. לכל ארגון ועסק כדאי להפגין פנים ירוקות יותר כיוון שהלקוחות אוהבים זאת ומעדיפים להזמין מוצרים ושירותים שונים מחברה ידידותית לסביבה.

לשנות הרגלים ולאמץ דפוסים ירוקים במשרד

כדי להפוך את סביבת העבודה לירוקה יותר יש לאמץ כמה כללים עיקריים כמו התקנת נורות חסכוניות, חיסכון בהדפסת נייר, מדפסות חסכוניות בדיו, כיבוי מכשירי החשמל בתום יום העבודה, רכישת ריהוט למשרד מחומרי גלם טבעיים הניתנים למיחזור, הפרדת פסולת, איסוף מוצרי נייר, פסולת אלקטרונית וסוללות משומשות והשלכתם למכולות המיועדות לכך בהתאם לסוג הפסולת, וכמובן הגעה משותפת למקום העבודה ברכב אחד במקום שימוש מוגבר ברכבים פרטיים, וכן הענקת תמריצים לעובדים שיגיעו באופניים.

חשוב להדגיש כי ארגונים רבים במשק הישראלי מאמצים פתרונות ידידותיים לסביבה, בחברות רבות ניתן לראות שינוי עצום בהרגלי העבודה כמו שמירת מסמכים במחשב ללא הדפסתם שלא לצורך, החלפת מדפסות ישנות ורכישת מדפסת משולבת חסכונית בדיו כמו מדפסת משולבת בטכנולוגיית לייזר, הנחשבת לירוקה יותר, ומאפשרת הדפסה משני צדי הדף במהירות גבוהה ותוך חיסכון ניכר בעלויות ועוד.

כמו כן, במקום כוסות חד פעמיות הגורמות לפסולת רבה ולזיהום סביבתי עוברים בארגונים רבים לכוסות רגילות, את המחשבים הישנים תורמים לעמותות במקום להשליכם לפח, ויש מעסיקים המעודדים את העובדים להגיע באמצעות תחבורה ציבורית, כך לדוגמה בפארקים תעשייתיים מפעילים שאטלים בחינם מתחנות הרכבת להסעת העובדים למקום העבודה.

עיצוב משרד ירוק

כחלק מהמגמה הירוקה שעוברת על ארגונים בארץ ובעולם גם חברות לתכנון ועיצוב משרדים מאמצות כללים חדשים ומציעות תכנון ידידותי לסביבה. כיום, ניתן לקבל פתרונות חדשניים ומתקדמים התורמים לשמירה על הסביבה בה אנו חיים, לדוגמה רכישת ריהוט משרדי המיוצר מחומרי גלם ממוחזרים או מחומרים הניתנים למיחזור כגון אלומיניום, ברזל, עץ, זכוכית וכדומה. בנוסף, תכנון משרד ירוק מתחיל באפיון צרכי העסק ואופן העבודה במשרד, הטמעת פתרונות ידידותיים לסביבה כמו גופי תאורה עם נורות לד חסכוניות, תכנון פתחים גדולים לחדירת אור טבעי ולצמצום השימוש במיזוג אוויר, איטום איכותי לשמירה על החום או הקור במבנה בהתאם לעונה, תכנון סביבות עבודה ארגונומיות עם ריהוט איכותי מחומרים טבעיים יותר וכיוצא בזה.

אגב, מעבר לתכנון הירוק יותר יש להגביר גם את המודעות של העובדים במשרד, וחשוב להדריך את הצוות כדי לרכוש הרגלים נכונים ובריאים יותר השומרים על הסביבה, ותורמים לחיסכון כלכלי ולסביבת עבודה עם אווירה נעימה והרמונית. כמו כן, הגברת המודעות מהווה חלק בלתי נפרד ממאמצי הארגון להציג אחריות סביבתית ולהשגת מוניטין גבוה יותר בעיני הלקוחות והקהילה.

 

איך להפוך את המשרד שלך לירוק?
איך להפוך את המשרד שלך לירוק?