היתרונות של משרד מעוצב

השינויים בשוק העבודה הובילו חברות רבות להשקיע בעיצוב המשרד תוך התחשבות בחוויית העובד. סביבת עבודה מעוצבת ונעימה תשפר את התפוקה של העובדים ותשמש כחלון ראווה ללקוחות פוטנציאליים.

 

חלון ראווה

"שוק העבודה משתנה לנגד עינינו", בטח שמעתם את האמירה הזאת שהפכה כבר לקלישאה. יותר ויותר עובדים דורשים לעבוד מהבית או לכל הפחות דורשים מודל תעסוקה היברידי. בעקבות מגפת הקורונה החל גם טרנד "ההתפטרות השקטה", בו עובדים מפחיתים את עומס העבודה לטובת חיים "מאוזנים יותר". לרבים מהם נמאס "ללכת לעבודה". למונח זה יש משמעות פיזית וגיאוגרפית אבל היא גם פסיכולוגית ותודעתית. זהו המקום בו עיצוב משרדים יכול לשנות את תפיסת העובדים. עבור מעסיקים ובעלים של עסק, המשרדים, במיוחד אלה המארחים מדי פעם את לקוחותיהם, הם חלון ראווה חשוב הן לגיוס לקוחות והן לשימור עובדים.

 

השפעות פסיכולוגיות

בכדי שהעובד השכיר יגיע עם תחושה טובה לעבודה וכדי להרשים את הלקוח, תכנון ועיצוב משרדים הוא המפתח. מחקרים כבר הוכיחו את הקשר בין ריהוט משרדי לבין מצב רוח העובדים. תאורה בעייתית, צבע הקירות, כיסאות לא נוחים, שולחנות לא אסתטיים וצרים ותאי עבודה גורמים לעובדים לחוש לכודים וחסרי מוטיבציה. בשביל זה לא צריך מחקר אלא לבלות מספר דקות בסביבת עבודה מסוג זה. לכן, ההחלטה להיעזר בכישוריה של מעצבת פנים מומלצת ולהשקיע ברכישת ריהוט משרדי בהתאם לתפיסה עיצובית כוללת לא צריך להיחשב להוצאה או בזבוז כסף אלא כהשקעה שאמורה לשאת דיווידנדים.

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

עיצוב יסודי של משרד מחייב תכנון מוקדם וקביעת חזון עיצובי שיאפיין את המראה הכללי. לצד הנראות יש גם להתחשב בתנאים הסביבתיים, כגון צבעים נוחים, תאורה, חדר אוכל מזמין, שירותים מושקעים, כסאות מתאימים לישיבה ממושכת וכו'. לכן פרויקט מסוג זה צריך להתחיל עם מעצבת פנים מומלצת שתיישם את החזון שיוצג לה ותתרגם אותו לשפה עיצובית מקובלת.

עיצוב שיתופי

אם עיצוב המשרד נועד לשפר את חוויית העובד. המעצבת שנבחרה לתפקיד יכולה להתייעץ עם העובדים לפני שהיא  תציג את חזונה הסופי לבעלי המשרד ומנהליו. זאת מתוך הבנה כי חווית העובדים שונה בתכלית מחוויית המנהלים והבעלים. ההתייעצות עימם, בלי להתחייב לדבר, תגרום לעובדי המשרד להרגיש חלק מתהליך העיצוב הכללי וצפויה לסייע גם בשיפור התפוקה.

 

משרד באווירה ביתית

אחד האתגרים בעת עיצוב משרד הוא הצורך לשלב בין שיפור חווית העובד לבין מימוש ייעודו כמשרד. יש מגוון דרכים לממש רצונות אלה. ביניהם, בחירת הצבעים, השימוש בתאורה טבעית, עיצוב חדר אוכל הנותן תחושת בית, שילוב נכון של יצירות אומנות. כמו כן מומלץ לשלב אזורים במשרד בהם העובדים יוכלו להתרענן ולנוח. במקרים רבים במרחבים אלה מנוצלים לצורך סיעור מוחות בלתי פורמלי אך פורה מאוד.

שורה תחתונה

השורה התחתונה היא שטח משרדים חדש עבור סטארטאפים ועסקים קטנים המחפשים לשכור שטחי משרדים. הוא נועד להיות יותר מסתם סביבת עבודה, אלא מקום שעושה חשק לבוא לעבודה. השורה התחתונה יצרה סביבה משרדית שבה אנשים יכולים להרגיש בנוח וליהנות מהזמן שהם מבלים במשרד

הוא כולל תוכנית קומה פתוחה, מה שאומר שאין להם תאים או משרדים סגורים. זה נותן לעובדים את ההזדמנות לקבל פרטיות רבה יותר מאשר אם היו באזור שולחן פתוח עם כל השאר סביבם.
כך שתוכלו לשתות קפה לפני שמתחילים את היום, כמו גם חדרי ישיבות כאשר אתם זקוקים לפרטיות לשיחת טלפון או סיעור מוחות עם עמיתים לעבודה. 


אולי יעניין אותך גם?