כסא ארגונומי לעומת כסא משרדי רגיל

אם אתם מבלים את רוב שעות היום בעבודה בישיבה, כיסא נוח הכרחי כדי לשמור על הבריאות הפיזית והנפשית שלכם ועל התפוקה והיעילות שלכם בעבודה. השאלה היא האם להסתפק בכסא משרדי רגיל או להשקיע בכסא ארגונומי?

ההבדל העיקרי בין כסאות משרדיים לארגונומיים מתמקד בעיצוב וברמת התמיכה ששני סוגים אלה מציעים למשתמשים. כסא משרדי מציע התאמות בסיסיות ותמיכה מוגבלת בגוף וביציבה. כסא ארגונומי לעומת זאת מתוכנן ומעוצב כדי לספק התאמה מרבית שתוכל לעודד יציבה טובה ולתמוך בנוחות הפיזית וברווחה הנפשית של המשתמש

אפשר למצוא כאן עוד מידע על ההבדלים בין כסאות משרד רגילים לכסאות ארגונומיים.

השוואה בין המאפיינים העיקריים של כסאות משרדיים סטנדרטיים לבין כיסאות ארגונומיים, והבנת ההבדלים ביניהם – תעזור לכם למצוא את הכיסא הטוב ביותר עבורכם.

אגב, אם אתם תוהים מה ההבדל בין כסא ארגונומי לאורתופדי, נזכיר שכסאות ארגונומיים מעוצבים כדי למנוע כאבים ובעיות בריאות, וכסאות אורתופדיים מעוצבים כדי להקל על כאבים קיימים ולמנוע את החרפתם.

מהם המאפיינים של כסא משרד רגיל?

כסא משרד רגיל תוכנן לעבודה בישיבה והוא מציע מספר אפשרויות התאמה, כמו כוונון משענות היד, גובה המושב ומשענת הגב. שאר חלקי הכיסא המשרדי הטיפוסי, כמו כיוונון עומק המושב, לא ניתנים להתאמה אישית. למעשה, הכיסא הרגיל מציע תנוחת ישיבה נוחה לפרקי זמן קצרים בלבד. אלא שעבודה במשרד כרוכה בישיבה ממושכת ליד השולחן, לרוב מול מסך המחשב.

לכן, ישיבה על כסא שלא מאפשר התאמה אישית מלאה למבנה הגוף עלולה להשפיע לרעה על הבריאות ועל התפוקה כאחת.

מהם המאפיינים של כסא ארגונומי?

ארגונומיה חוקרת אנשים בסביבת העבודה שלהם במטרה למנוע אי נוחות וסיכונים לפציעה עקב העבודה. הארגונומיה מעצבת או משנה את העבודה כדי שזו תתאים לעובדים, ולא להיפך. העיצוב הארגונומי מיישם עקרונות פסיכולוגיים ופיזיולוגיים כדי לשפר את רווחת העובד ולייעל את התפוקה שלו.

כסאות ארגונומיים הם כסאות משרד יוקרתיים שנועדו לתמוך בגוף המשתמש באופן הטוב ביותר האפשרי.

איך זה מתבצע הלכה למעשה? פשוט מאוד, באמצעות חלקים מתכווננים רבים המאפשרים התאמה אישית של משענת הראש, גובה המושב, עומק המושב, הטיית המושב, משענת הגב וגובה משענות הידיים. כסאות ארגונומיים – בין אם הם כסאות מחשב או כסאות מנהלים – מספקים תמיכה לכול אורך הגוף, החל מהראש, דרך הזרועות והתמיכה המותנית וכלה בכפות הרגליים המונחות בנוחות על הרצפה.  


כסאות מעוצבים בגישה ארגונומית מספקים כמה יתרונות משמעותיים, כגון:

  • ישיבה המקדמת יציבה נכונה.
  • ישיבה המונעת כאבים ומיחושים.
  • ישיבה המפחיתה נקודות לחץ, מונעת מתחים ומשפרת את זרימת הדם.
  • ישיבה שעוזרת להישאר מרוכזים ופרודוקטיביים.
  • ישיבה שיכולה למנוע היעדרויות מסיבות בריאותיו.

 הבדלים בין כסא משרדי לארגונומי

השיקול הראשון בבחירת כסאות עבודה למשרד הוא הנוחות. אחרי הכול קשה להיות פרודוקטיביים או למנוע כאבים במהלך יום העבודה אם הישיבה אינה נוחה. עם זאת, יש כמה גורמים אחרים, מלבד הנוחות, המבדילים בין כסא משרדי לארגונומי, כמו:

עיצוב

  • כסא משרדי: עיצוב מסורתי, One size שמתאים לכולם.
  • כסא ארגונומי: עיצוב מותאם אישית, מתכוונן לפי צרכי המשתמש.

אפשרויות ההתאמה

  • כסא משרדי: אפשרויות ההתאמה מוגבלות.
  • כסא ארגונומי: אפשרויות התאמה רבות המציעות נוחות אופטימלית.

תמיכה ביציבה

  • כסא משרדי: מספק תמיכה בסיסית לישיבה.
  • כסא ארגונומי: מספק תמיכה לישיבה ולתנועה לכול אורך הגוף.

ריפוד נוח

  • כסא משרדי: ריפוד בסיסי, לא תמיד נוח לישיבה ממושכת.
  • כסא ארגונומי: ריפוד מתקדם מעוצב כדי להציע נוחות לישיבה ממושכת.

יתרונות בריאותיים

  • כסא משרדי: מציע יתרונות בריאותיים מינימליים כך שהוא עשוי לגרום לכאב ולאי נוחות.
  • כסא ארגונומי: מספק מספר יתרונות בריאותיים, מפחית כאבים ואי נוחות ומשפר גם את היציבה וגם את היעילות והתפוקה בעבודה.

מחיר

  • כסא משרדי: מחיר משתלם שנע בין מחיר נמוך לגבוה יותר.
  • כסא ארגונומי: מחיר יקר יותר שנע בין מחיר בינוני לגבוה.

כסא משרדי מול כסא ארגונומי – מה עדיף?

כעת, כשאתם עומדים לרכוש ריהוט משרדי חדש ויודעים מהם ההבדלים העיקריים בין כסא ארגונומי למשרדי, אתם בוודאי כבר מבינים איזה סוג של כסא אתם מעדיפים!

אז למה כדאי לקנות כסא ארגונומי?

הניסיון והמחקר מלמדים שלכיסאות ארגונומיים יש כמה יתרונות שאין לכיסאות המשרד המסורתיים:

הפחתת כאבי הגב

זה בסדר גמור לבחור בכיסא משרדי רגיל אבל אל תתפלאו אם הגוף מתחיל לכאוב לכם לאחר ישיבה ממושכת על כיסא שלא תומך בגוף ולא עוזר לשמור על יציבה נכונה בעת הישיבה.

אחרי הכול, אחת הבעיות הנפוצות בקרב עובדי המשרדים היא יציבה לקויה שמובילה לאי נוחות ולכאבים. למרבה המזל, כיסא מחשב וכסא מנהלים ארגונומיים, יכולים לקדם יציבה טובה, לעודד את הגוף לשבת בתנוחה נכונה, להפחית את העומס והלחץ באזורי הצוואר, הכתפיים והגב ולצמצם את פעילותם של השרירים המעורבים בשמירה על היציבה. לדוגמה:

  • התמיכה המותנית שמציע הכסא הארגונומי, תומכת בעקומה הטבעית של עמוד השדרה באזור הגב התחתון ומונעת הצטברות של לחצים.
  • יכולת הכיוונון של משענות היד מאפשרת למקם את הידיים בגובה המתאים לגובה שולחן העבודה.
  • יכולת הכיוונון של עומק המושב מספקת תמיכה לירכיים ומונעת לחצים באזור, המובילים לאי נוחות ולכאבים.

תכונות אלה ואחרות של הכיסא הארגונומי נועדו להפחית את אי הנוחות, העייפות והכאב הנוצרים במהלך ישיבה ממושכת על כסא רגיל.

שיפור הריכוז והפרודוקטיביות

רוב האנשים שעובדים בישיבה – בין אם מול המחשב או על אחד מאותם כסאות לחדרי ישיבות –  רוצים לשפר את הביצועים שלהם. על מנת לשפר את הביצועים והתפוקה, אחד הדברים החשובים הוא לשבת על כסא מושלם!

כסא ארגונומי הוא כסא מושלם שמועיל לא רק לבריאות הגופנית אלא גם לרווחה הנפשית. אחרי הכול, כאשר הגוף נתמך היטב, קל יותר לשמור על ריכוז לאורך זמן, לבצע עבודה פרודוקטיבית יותר ולהשלים את המשימות על הצד הטוב ביותר.

מניעת בעיות שרירים ושלד

כסא ארגונומי מעודד תנועה ומקדם זרימת דם טובה יותר, ולכן יכול להפחית סיכונים לפתח בעיות שרירים ושלד.

אמנם, הכיסא הארגונומי עשוי להיות יקר יותר מהכיסא המשרדי הרגיל, אבל הוא מספק יתרונות בריאותיים, משפר את התפוקה הכללית, ומציב אתכם בסיכון נמוך בהרבה לפתח סוגים שונים של כאבים הקשורים לישיבה ממושכת.

ישיבה נכונה מפחיתה גם את הסיכון לפגיעות ולמחלות חמורות הקשורות לישיבה ממושכת. כמו דליות ברגליים, השמנת יתר או פקקת ורידים עמוקים – DVT (Deep Vein Thrombosis).

הפחתת מתחים נפשיים

שימוש בכיסא ארגונומי יכול להפחית לחצים הנובעים מעומס בעבודה או מהתמודדות עם עמיתים מעצבנים. איך? פשוט מאוד, כשיושבים בנוחות לאורך יום העבודה, ולא סובלים מכאבים, קל יותר להתמודד באורך רוח ובסבלנות עם הלחצים המאפיינים את העבודה במשרד.

לבסוף, כסאות ארגונומיים מציעים אמנם כסאות מחשב, אבל לא כל כסאות המחשב הם גם ארגונומיים. לכן, כשאתם מתלבטים אם כדאי לכם להשקיע כסף ולרכוש כסא ארגונומי, קחו בחשבון את הצרכים ואת הנסיבות האישיות שלכם. אם אתם מבלים זמן רב בישיבה ורוצים לשמור על יציבה טובה ולמנוע כאבים עתידיים, נראה שבחירה בכיסא ארגונומי היא הבחירה הנכונה עבורכם.

אולי יעניין אותך גם?

The Perfect Ergonomic Desk Setup To Avoid Back & Neck Pain