​מעבר משרד: תכנון ועיצוב המשרד החדש

טיפים לקראת מעבר משרד

מעבר למשרד חדש מחייב תכנון לפרטי פרטים ויש להתחשב בפרמטרים רבים כגון בחירת ריהוט משרדי, עיצוב כללי של המשרד, תכנון סביבות עבודה פונקציונליות וחלוקה פנימית נכונה של המשרד, פתרונות אחסון ועוד. טרם המעבר מהמשרד הקיים לחדש או לפני פתיחת משרד חדש חשוב לתאם עם חברת ניקיון מקצועית, על מנת להיכנס למשרד מצוחצח ומבריק, לאחר מכן ניתן להיעזר בשירותי חברת ניקיון למשרד באופן קבוע על בסיס יומי או שבועי. ניקיון יסודי לפני ריהוט המשרד הנו שלב קריטי שאין לוותר עליו, בהתאם לסוג הריצוף מומלץ לבצע גם פוליש וניקיון הכולל חלונות, הברקת משטחים, ניקוי שטיחים, הברקת וחיטוי כלים סניטריים וכדומה. ראוי לציין כי את תכנון ועיצוב המשרד רצוי להפקיד בידי חברה מקצועית המתמחה בתחום ומציעה פתרונות מתקדמים וחכמים בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח ואופי העבודה במשרד.

פתרון מקצועי ומדויק לצרכי העסק

הקמת עסק חדש מחייבת השקעה במשרד המתוכנן בקפידה ובהתאמה מלאה לצרכי העסק, כך גם בעת מעבר ממשרד ישן למשרד חדש. יש מקרים בהם ניתן להעביר חלק מהציוד המשרדי למקום החדש, אך לרוב מעוניינים באווירה חדשה ומלהיבה, התואמת את אופי ותחום העסק. לכן, יש לתת דגש רב לנושא תכנון ועיצוב המשרד, ויש לבחור היטב את הריהוט המשרדי המתאים ביותר לצורת העבודה היומיומית שמתנהלת במקום.

חשוב להדגיש כי עיצוב משרד הייטק שונה מעיצוב משרד אדריכלים או משרד עורכי דין, כיוון שכל עסק מעוניין לשקף אווירה שונה ללקוחות ולעובדים. כך לדוגמה, בעת תכנון העיצוב של משרד הייטק יש לאפיין את צרכי הלקוח ולתכנן עבורו חדר ישיבות נוח ומזמין עם ריהוט משרדי מודרני בעיצוב חדשני ואלגנטי וכן פינות נוחות בהן העובדים יכולים לשתף רעיונות ולנוח מעבודתם הקשה, בעוד למשרד עורכי דין יש להקפיד על עיצוב יוקרתי המשדר ערכים של הצלחה, יוקרה, איכות וכדומה. במשרד אדריכלים נהוג לשקף ערכים של חדשנות ויצירתיות, כך גם בתכנון העיצוב של חברת פרסום וסטודיו לגרפיקה.

בחירת ריהוט משרדי

מעבר לתכנון העיצוב הכללי במשרד באמצעות צביעה דקורטיבית, חיפויי קירות, מוצרי טקסטיל (וילונות, שטיחים וכדומה), ריצוף ופריטי נוי, יש לתת דגש רב לנושא בחירת הריהוט המשרדי. כיום, יש מגוון רחב של סגנונות עיצוב ריהוט משרדי וכל עסק יכול לרהט את המשרד באמצעות פריטי ריהוט מעוצבים מאיכות גבוהה. חשוב לא להעמיס בפריטי ריהוט מיותרים כדי לשמור על מרחבים פתוחים ואווירה נעימה ולא דחוסה. כמו כן, יש לתכנן היטב את סביבות העבודה לעובדים השונים, להתקין פתרונות אחסון חכמים שנועדו לשמור על סדר וניקיון, ולתכנן חדר ישיבות מעוצב ונוח, פינת המתנה עם ספות נוחות ומעוצבות, דלפק קבלה ועוד.

את הריהוט המשרדי אין לבחור סתם כך, אלא יש לקחת מידות מדויקות של המשרד ובהתאם לתוכנית העיצוב המותאמת לצרכי העבודה ומאפייני העסק, קל לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי הרהיטים. כך ניתן ליצור משרד אלגנטי עם מראה ייחודי ואווירה נעימה לעובדים וללקוחות המבקרים במקום.